Vukodlak Admin
Broj poruka : 63 Godina : 52 Lokacija : Nova Pazova Omiljeni Vojvoda : Omiljen Vojvoda Datum upisa : 01.06.2008
| Naslov: Protokolarna vojska srbije Ned Jul 20, 2008 2:07 am | |
| | | Protokolarna vojska srbije
Licemerje Amerike
Obećana vojna pomoć SAD nelegalno proglašenoj državi Kosovo (čitaj: NATO), još jedan je u nizu poteza američke administracije kojim se krši Povelja Ujedinjenih nacija (UN). Dvostruki aršini i licemerje Amerike koja zagovara planetarnu borbu protiv terorizma, potvrdili su da SAD tu borbu shvata isključivo u svetlu svojih globalističkih interesa.
Svi u svetu se, po njima, treba da bore protiv onog terorizma koji ugrožava interese trenutno najveće svetske sile i njenih zapadnih saveznika. To se, medjutim, ne odnosi na ostatak sveta ma koliko, ma kako i sa bilo koje strane bio izložen terorističkim akcijama. To ponajbolje ilustruju reči američkog predsednika Buša koji je uveren kako će pružanje pomoći Kosovu u adekvatnom naoružanju, osnažiti američku bezbednost i “afirmisati mir u svetu”.
Svojevremeno kada je takozvana Oslobodilačka vojska Kosova (OVK), uz gotovo javnu saradnju sa Al kaidom, krenula u terorističke akcije protiv srpske vojske, policije i tamošnjih Srba, Amerika je tu nazovi vojsku proglasila terorističkom organizacijom. U to vreme OVK nije bila interesantna za SAD, ali kasnije, kada su sa svojim evropskim saveznicima odlučili da na Kosmetu uspostave svoje vojne baze i ponovo ožive nemački višegodišnji san o “Drang nach Osten”, okrenuli su “ćurak naopako”.
Posle “Milosrdnog andjela”, čije je “milosrdje” neočekivano, i po NATO iritirajuće trajalo punih 78, umesto planiranih tri do pet dana, u prvi plan Zapada, sa SAD na čelu, bilo je slabljenje vojne moći Srbije. U prilog tome išla je promena vlasti u Srbiji 5. oktobra 2000. godine. Nova Vlast DOS-a, koja je uz svestranu pomoć Zapada preuzela kormilo države, poslušnički je krenula u realizaciju tog po Srbiju pogubnog plana. Pod parolom “reformisanja vojske” usledilo je masovno penzionisanje najiskusnijeg i najstručnijeg dela starešinskog kadra. Na udar su se najpre našli direktni učesnici otpora NATO agresiji – ljudi koji su vojničkim umećem, hrabrošću i u borbama iskazanim rodoljubljem , celom svetu pokazali kako i male zemlje mogu relativno dugo odolevati agresiji velikih. U najboljim godinama, u punoj snazi, sa nagomilanim ratnim iskustvom, u penziju je otpremljeno više hiljada starešina: generala, viših i nižih oficira i podoficira. Na mesta ministara odbrane smenjivali su se ljudi koji su bili produžena ruka zapadnih nalogodavaca i koji do postavljenja na ta mesta nisu imali nikakva iskustva u vezi sa odbrambenim pripremama zemlje i funkcionisanjem oružanih snaga. Za vreme njhovog ministrovanja vojska se iz dana u dan urušavala, da bi se, konačno, svela na instituciju sposobnu samo za protokolarne aktivnosti.
“Stečajno” stanje vojske
U vreme kada su ti ministri donosili odluke i preduzimali konkretne mere u vezi sa reformisanjem Vojske SRJ, Vojske Srbije i Crne Gore i danas Vojske Srbije, smanjivalo se njeno brojno stanje, uništavala borbena tehnika, više puta skraćivano služenje vojnog roka, odnosno vreme borbene obuke, i uvelo takozvano “civilno” služenja vojnog roka. Ugašene su mnoge borbene jedinice, ukinuto više desetina garnizona, a u pojedinim delovima zemlje brojno stanje vojske nije bilo na nivou većem od njene taktičke upotrebe. Uz to, vojsku su pratile afere nezabeležene u njenoj višegodišnjoj istoriji. Do danas, na primer, nema zvaničnog objašnjenja zbog čega je svojevremeno uništen celokupan kontigent protivvazdušnih orudja “Strela – M”, nema razrešenja afera “Pancir”, “Satelit” i više drugih koje su vojsku – nekada najpopularniju instituciju u zemlji, srozale na nivo neugledne, korumpirane i neprofesionalne organizacije.
Imajući sve to u vidu, s pravom se postavlja pitanje: imamo li danas vojsku spremnu i sposobnu da se uspešno suprotstavi eventualnom daljem rastakanju zemlje? Odgovor je: nemamo! A nemamo je zato što su ljudi koji su proteklih osam godina bili dužni da je kadrovski, stručno i borbeno osposobljavaju, činili sve da je, izvršavajući naloge sponzora sa Zapada, svedu na nivo organizacija koje se, figurativno rečeno, nalaze pod stečajem. DOS-ovsko “reformisanje” vojske opravdavalo se, što se i danas čini, tvrdnjom da Srbija nikoga neće napadati, niti da joj preti opasnost sa bilo koje strane. Takvo “opravdanje” je više nego neozbiljno i sa stanovišta politike odbrambenih priprema neprihvatljivo i krajnje neprofesionalno. Jer čak i pod pretpostavkom, sumnjivom i diskutabilnom, da nam trenutno ne preti nikakva opasnost sa strane, vojska u svako vreme i u svim stanjima medjunarodnih odnosa mora biti spremna i osposobljena da brani teritorijalnu celokupnost zemlje. Tako se danas, bez obzira na materijalne mogućnosti, odnose mnoge zemlje, ne samo u našem okruženju već i u čitavom svetu.
Vojske susednih zemalja
Grčka, Bugarska, Madjarska, Rumunija, Hrvatska, a pridružuje im se, evo, i veštačka državna tvorevina na Kosmetu, poseduju u odnosu na Srbiju znatno veću vojnu moć. Bilo koja od navedenih zemalja, ako bi u ovom trenutku ispoljila teritorijalne pretenzije, mogla bi ih, putem vojne sile, mirne duše i bez većih problema da realizuje. A kada je već reč o teritorijalnim pretenzijama prema delovima srpske zemlje, njih je, kao što je poznatom bilo mnogo u prošlosti, a nagoveštavaju se i danas kako od nekih krugova iz inostranstva, tako i od pojedinih ekstremnih grupacija unutar Srbije. Istorijske su činjenice, na primer, da Madjari odavno imaju aspiracije na prostore Bačke, Bugari na delove istočne Srbije, Rumuni na Banat, Hrvati na Srem, a evo sada i Albanci na nekoliko opština u južnoj Srbiji. Svi oni, u to ne treba sumnjati, priželjkuju da se na medjunarodnoj sceni stvore povoljni politički uslovi kako bi ostvarili te ciljeve. Realizacija tih ciljeva će, ligično, biti lakša i bezbolnija ako Srbija ne poseduje odgovarajuću vojnu silu koja bi, ako ništa drugo, delovala kao odvraćajući vojni faktor.
Imajući u vidu brojno stanje kopnene vojske i njenu skromnu opremljenost savremenim borbenim sredstvima i sistemima, nepostojanje avijacije i adekvatne protivvazdušne odbrane, očigledno je da bi Srbija bila lak plen za svakog pretendenta na delove njene teritorije. Primera radi navedimo da Grčka, sa približni istim brojem stanovnika i površinom teritorije, ima deset puta brojniju armiju, uz neuporedivo savremeniju i masovniju avijaciju, oklopno-mehanizovane jedinice, borbene sisteme, sredstva veze… Ko to danas preti Grčkoj, članici NATO-a i EU, da bi morala da drži toliku vojsku?
Bugarska, brojno i teritorijalno znatno manja od Srbije, ima duplo brojniju vojsku i, takodje, daleko savremenija borbena sredstva, sisteme, logistiku i ostalo što jednu vojsku čini savremenom i borbeno sposobnom da u uslovima lokalnog ratovanja uspešno brani svoju i osvaja tudju teritoriju. Madjarska, sa manjom površinom i približno istom brojem stanovnika, takodje je, kada je kvalitet oružanh snaga u pitanju, za “tri koplja” nadmašila Srbiju. U vreme kada Srbija nema avijaciju kao vid oružanih snaga, Hrvati poseduju “Migove” – 21 i 29, borbene i druge letilice kao što su “Galeb”, “Super-galeb”, “Kraguj”, “Jastreb” i “Orao”, helikoptere “Mi-2”, “Mi-4, “Mi-8”, “Mi-14” i “Mi-24”. Hrvati takodje poseduju znatan broj tenkova, oklopnih transportera, protivoklopnih orudja i sisteme protivvazdušne odbrane.
Inferiornost Vojske Srbije
Za razliku od navedenih zemalja, operativni sastav Vojske Srbije, više je nego inferioran. Od nekada respektivnih borbenih jedinica, formiranih u okviru armija, korpusa i divizija, Srbija danas raspolaže sa samo četiri patuljaste kopnene i jedne specijalne brigade. Te jedinice, napadne li nas neko – ne daj Bože, nisu u stanju da brane ni mesta gde su stacionirane, a kamoli veći deo teritorije. Primera radi uzmimo Prvu brigadu kopnene vojske čija je komanda i deo jedinica u Novom Sadu, a deo u Bačkoj Topoli, Šapcu, Sremskoj Mitrovici i Pančevu. Brigada ima 12 bataljona od kojih su pet (pešadijski, dva mehanizovana, tenkovski i artiljerijski divizion) namenjeni za operativnu upotrebu, a ostalih sedam, medju kojima: Komandni, dva pontonirska, Inžinjerijski i Logistički, što se vidi i iz njihovih naziva, predstavljaju neku vrstu pomoćnih jedinica u službi operative. Ta i takva brigada, praktično treba da pokrije gotovo celu teritoriju Vojvodine što je, sa stanovišta uspešne odbrane, nemoguće i, istovremeno, tužno i smešno. Slična je situacija i sa ostalim brigadama, čija formacija, opremljenost borbenim sredstvima i veličina teritorije koju u slučaj ratnih dejstava treba da pokrivaju, svedoči o neznanju, nesposobnosti, ili, zašto i to ne pretpostaviti, namernom opstruiranju odbranbene sposobnosti zemlje. Odgovornost, nema sumnje, leži na ljudima koji su, u skladu sa svojim funkcionalnim obavezama, najodgovorniji da oružane snage zemlje adekvatno osposobe za odbranu teritorijalne celokupnosti Srbije.
Šta u vezi sa odbrambenim pripremama valja očekivati posle najnovijih izjava ministra odbrane Dragana Šutanovca i načelnika Generalštaba Zdravka Ponoša u vezi sa odlukom američkog predsednika Buša o isporuci naoružanja lažnoj državi na Kosmetu. Prvi tvrdi da ta odluka iako dolazi u nepovoljnom trenutku, ne može da utiče na stabilnost regiona, jer nije reč o strateškom naoružanju. Mada se u odluci Džordža Buša nigde ne navodi vrsta i količina naoružanja planirana kao vojna pomoć Albancima na Kosmetu, srpski ministra ne krije svoju dobru obaveštenost da nije reč o “strateškom oružju”. Ostaje nam, dakle, da nagadjamo odakle mu takvo saznanje. Nije, pri tome, potrebno nagadjanje zbog čega ministrar pokušava da minimizira ovu, u svakom pogledu, monstruoznu odluku.
Načelnik Generalštaba Ponoš se pridružuje gospodinu ministru i uz blagu, anemičnu, osudu odluke američkog predsednika, ocenjuje da slanje borbene tehnike kosmetskim Albancima “ne predstavlja oružanu pretnju Srbiji”. Ako je zaista tako kako kaže general Ponoš, onda se odluka o slanju naoružanja “nezavisnom” Kosmetu, može tumačiti na dva načina: prvi je da se to čini u funkciji odbrane novostvorene NATO države od eventualnog napada iz Srbije, a drugi je da će Albanci upotrebom tog oružja preuzeti vlast i na delu Kosmeta severno od reke Ibra. Druga varijanta je, u svakom slučaju, najverovatnija, jer Srbija nema ni teoretske mogućnostii da u sadašnjem odnosu snaga krene u bilo kakvu vojnu akciju. Stoga je očigledno da će oružje dobijeno na dar od Amerike, Albanci bez oklevanja upotrebiti kako bi se konačno rešili srpskog prisustva u, pro forma, “svojoj državi. Albanci su, inače, kao zapeta puška spremni da krenu u pohod na preostale Srbe na Kosmetu. Očekuje se samo mig i “zeleno svetlo” od Ujka Sema. A taj dan, svi su izgledi, nije tako daleko. Albanci na Kosmetu ga sa nestrpljenjem, a tamošnji Srbi sa zebnjom očekuju. Srpski zvaničnici, izgleda, ne haju mnogo za to. Preokupirani su predstojećim izborima, odnosno verbalnom borbom za opstanak u foteljama vlasti.
Prva reagovanja
I dok pojedini srpski zvaničnici traže opravdanje za nerazumnu odluku Džordža Buša o gomilanju oružja medju ionako više nego dobro naoružanim kosmetskim Albancima, u svetu - pa i u samoj Americi, sve glasnije se čuju osude na račun njihovog aktuelnog predsednika. Komentator i voditelje američke televizijske emisije “Hronika Bele kuće”, gospodin Luelin King, kaže da bi realizacija odluke američkog predsednika o slanju oružja na Kosovu, “mogla na nesreću da uzrokuje trku u naoružanju i regionalnu nestabilnost” i da takvi potezi predstavljaju “glavni element u destabilizaciji društava i država”. Odluku Džordža Buša ne odobrava i Dimitrij Rogozin, stalni predstavnik Rusije u NATO savezu. On je od sekretara alijanse Shefera zatražio tim povodom hitno sazivanje Stalnog saveta radi razmatranja “štetnih posledica” američkog predsednika o slanju oružja kosmetskim Albancima. Očigledno je, s tim u vezi, da će i na predstojećem NATO samitu od 2. do 4. aprila u Bukureštu, rasprava dobrim delom biti posvećena nagoveštajima, odnosno odluci o slanju oružja na Kosmet. Nema sumnje da će se na tom skupu čuti, pored ostalog, i osude na račun onih koji umesto maslinovih grančica i dalje umesto miroljubivih dogovora, rešenja traže u oružju.
|
| |
|
|
| |
|